Morsan tipsar - pruttunge!

Har du en bebis som tenderar att bli hård i magen och/eller har svårt att få ut sina pruttar? Se då genast hit för jag har ett beprövat tips att dela med mig av.

1. tappa upp ett för en bebis lagom varmt bad
2. se till att vattennivån är så pass hög att bebisen kan sprattla och röra sig obehindrat
3. låt din bebis sparka och veva krafTigt med ben och armarna i sitt viktlösa och därmed ytterst rörliga tillstånd

Hur länge din bebis behöver ägna sig åt denna vattengympa innan "proppen" släpper varierar - pröva dig fram. Undvik att dela badkar med bebisen under denna procedur, det misstaget gjorde jag och fann därmed plötsligt mig själv sittandes i ganska grumligt vatten...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0