Äntligen!!!!




Pyttemänniskan och Mamma är försvunna! Jag vet inte exakt hur länge de har varit borta nu men här om dagen samlade hon ihop en massa saker och när jag tänker efter så var det faktiskt mestadels Pyttemänniskans pinaler som det rörde sig om. Pappa bar ned en av hans märkliga stolar, hans vagn, leksaker, en väska fylld med blöjor och kläder etcetera och så slutligen Pyttemänniskan själv sittandes i sin andra konstiga stol, till bilen. Sedan dess har det bara varit pappa och jag. Undrar om mamma och Pyttemänniskan har lämnat oss för gott? Min förhoppning är att det bara är han som har flyttat och att hon enbart har följt med för att hjälpa honom att installera sig i sitt nya hem och någon annan teori tänker jag i dagsläget inte reflektera kring. Pyttemänniskan har ju ändå inte trivts särskilt bra här hos oss, trots att vi andra gjort vårt yttersta för att han ska känna sig hemmastadd (eller jag har väl kanske inte haft hans välbefinnande placerat högst upp på min prioriteringslista, men det har definitivt mamma…). Mamma har kanske insett att hans medlemskap i vår flock inte var det rätta för gruppdynamiken, han tillförde ju ingenting utan krävde enbart en massa saker och styrde och ställde med precis allt. Jag självfallet är det så – äntligen ska Pyttemänniskan flytta och snart kommer att bli som förr igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0