I Saudiarabien...

...måste kvinnor som "välsignats" med åtråvärda ögon, från och med nu dölja dessa (klicka på bilden för att komma till artikeln).



Jag befarar att detta kan bli svårt att styra upp, för hur vet man att man har åtråvärda ögon? Tänk om en kvinna väljer att dölja sina ögon, trots att de inte är ett dugg heta? Alla kommer då att göra narr av och håna henne, varpå hon kommer att få vansinnigt dåligt självförtoende!

Min vän Chrisse föreslog dock att alla kvinnor istället borde flytta in i bajamajor på hjul och ju mer jag funderar kring den idén, desto fler poänger finner jag med den. Det vore väl exempelvis mer rättvist om inga kvinnor alls (oavsett om de är vackra eller fula), fick exponeras när de vistas "utomhus"? För varför ska bara fula kvinnor få ströva fritt? Dessutom är det ju snällt att tillgodose dem alla med toalett, väldigt bekvämt.

Å andra sidan så är det kanske mest rättvist att enbart låta de fula kvinnorna exponeras? De snygga kvinnorna är ju snygga och därmed redan välsignade med den bästa egenskapen en kvinna kan besitta. Hmmmmm.... #tänkersådetknakar


30 sekunder senare: Nu vet jag! Det enklaste vore självklart att peta ut ögonen på alla män!
Skönheten sitter ju för djävelen i betraktarens ögon! Det man inte ser det har man inte ont av och vips så existerar inte begreppet åtråvärda ögon längre.

Shulululu!

Kommentarer
Postat av: .................................

Huvudet på spiken!!!!!!

2010-12-16 @ 13:00:17
Postat av: Limpan

Bra där!

2010-12-16 @ 14:18:23
URL: http://lovely-limpan-not.blogspot.com
Postat av: Fredrica

Jag älskar dig!!!

2010-12-16 @ 14:47:16
Postat av: Miriam

Jag älskar jag också!

2010-12-16 @ 19:29:55
Postat av: Noni

Bekräftelse i sin renaste form, snälla göd min hybris lite till!

2010-12-16 @ 20:51:04
Postat av: Ägget

Yeeeeeeees!

2010-12-17 @ 12:18:32
Postat av: Noni

Ägge, du gillar, jag vet!

2010-12-17 @ 22:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0