Bloggwar!

Jag har fått två skönhetsmissar på halsen och de häver nu ur sig spydigheter om undertecknad både i tid och otid, på den egna bloggen men även i mina kommentarfält. Främst är det påhopp beträffande mitt utseende, som dessa ytligheter till dammtussar använder som trumfkort. Amadeus tycks dock inte endast vara intresserad av utseenden utan framhäver även en form av fetish vad gäller inredning(?), då han recenserar olika sovplatser i hans och Gimpas lilla krypin i detta inlägg. Jag föreslog i kommentarfältet till detta, att han skulle komma ut till mig och recensera ett av mina träd och att jag självklart kommer att hjälpa honom upp i det...

Amadeus motreaktion lät sig emellertid inte väntas på och bestod i korta drag av att jag inte ska ge mig på sådana som är större en än mig. Återigen skrattar jag hånfullt! Dessa jamande morrhoppor har uppenbarligen ingen aning om vem de har att göra med.

Ärret i mitt öra åsamkades mig av en fyra gånger större och socialt missanpassad jycke vid namn Zuki. Vid ett obevakat tillfälle lyckades hon genomborra mitt öra med en av sina sylvassa hörntänder, varpå jag med min extrema snabbhet vände underläget till seger och livrädd lade hon sig på rygg med blottad strupe. Att Amadeus och Gimpa hetsar om att min relativt ringa storlek skulle vara till min nackdel, är inget annat än ett tecken på att dom inte har en aning om hur en slipsten ska dras. Storleken har ingen betydelse - mod, snabbhet, teknik och listighet är vad som spelar roll.

Men man måste ha förståelse för dessa stackare. De vet inget om livet och omvärlden och har inte sett så mycket. Själv är jag ju väldigt berest och har bott lite var stans inom Sveriges gränser. Nedan ser ni mig, Mamma och Pyttemänniskan på besök i den Kungliga Hufvudstaden. Jag vaktar precis lika bra oavsett vart jag styr nosen.



Gamla Enskede Bageri har för övrigt det finaste surdegsbrödet i Sverige, kan jag förtälja!

Kommentarer
Postat av: Gimpa

Hallå Håkan!

Du verkar ju vilja vara en provider för din flock så jag tänkte ge dig ett karriärtips. Du skulle kunna bli Parabol Håkan, Canal digitals ansikte utåt. Sen kan ni göra en reklamfilm där du pinkar på Boxer Robert.



Ps. Ta inte det här som ett försoningsförsök från min sida.

2010-12-21 @ 12:37:11
URL: http://grimaschommorgonen.blogg.se/
Postat av: Håkan

Poletten tycks aldrig trilla ned - JAG VAKTAR OCH FÖRSVARAR! Oavsett var vi är så är det mitt ansvar. Försörjningen sköts av självklart av människorna. Vi är en flock i vilken alla har sina specifika uppgifter (Pyttemänniskans är jag emellertid den förste att ifrågasätta och det kan kännas som att Mamma har lite för många ansvarsområden att täcka upp - men det där förstår inte du). Din värld är så otroligt liten!!!!

2010-12-22 @ 13:33:03
Postat av: Gimpa

Håkan, jag vill ingå en tillfällig vapenvila. Jag måste som det heter "sopa rent framför egen dörr".

2010-12-23 @ 15:25:25
URL: http://grimaschommorgonen.blogg.se/
Postat av: Håkan

Ja det är ju trots allt jul, så det kan jag väl gå med på. Dessutom är ju du innekatt. Jag har faktiskt inga problem med innekatter, jag kan till och med umgås med innekatter. I alla fall när vi är inne.

2010-12-24 @ 13:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0