Gårdagens ensam-middag...

...bestod inte enbart av vitlöksoliver, chips och bernaisesås...



...nej se så vackert jag dukat upp även med överblivna kräftor, brie, crostinikex, tapenad och ett glas rosé och detta på hela två tallrikar! Har hon blivit galen tänker ni, det är ju Morsans definition av yttersta tidsslöseri att duka upp på tallrikar och inte äta direkt ur förpackningen! Vem ska diska dem? Har hon fått råda att anställa en hushållsdvärg? Eller ska de stå där på diskbänken i evigheters evighet och stinka av gammalt ruttet kräftspad och bli förstörda av intorkad och fastetsad mögelost?

Lugna ned er nu kära läsare och låt mig stilla er förfärade nyfikenhet. I går var det nämligen lägligt att fira och det tack vare att nedanstående vackra pjäs flyttat in i mitt kök:




Morsan behöver ingen hushållsdvärg, morsan har diskmaskin!




Så jag sörplade jumbokräftor...



...och byggde trevliga torn av crostini (med chilismak), olivtapenad, brieost och kräftstjärtar (en måste vårda sin kreativitet och underhålla sin arkitektådra).



Jag är dock lite orolig över om kräftorna fortfarande var färska, eller om de hunnit bli dåliga. De smakade inte märkligt på något vis, men man vet ju aldrig med nyckfulla skaldjur som dessutom varit vakuumförpackade. Hmmmm...






Kommentarer
Postat av: ....................

LYX!!!!

2010-08-10 @ 11:40:51
Postat av: Anja!!!!

det tar sig ser man!

2010-08-10 @ 12:28:13
Postat av: Linnea Larsson

Gud vad skönt med diskmaskin! Grattis!

2010-08-10 @ 22:27:50
Postat av: Noni

Det är helt sinnessjukt hur mycket lättare allt blivit sedan den där maskinen införskaffats, det ser ALDRIG fördjävligt ut på diskbänken längre vilket det ALLTID gjorde förut.

2010-08-11 @ 09:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0