Morsan tar tag i saken!



Inlägget Jag vill hugga mig själv i halsen med en gaffel i schlagertakt, har väckt många reaktioner. Via kommentarer, facebook, mail, sms och telefonsamtal, har människor hört av sig och det är verkligen otroligt att folk är så pass kapabla att sätta sig in i en annan (och för många dessutom främmande) människas situation, FLERA LÄSARE BLEV TILL OCH MED RÖRDA TILL TÅRAR! Till er vill jag rikta ett enormt tack och även berätta att jag faktiskt har tagit tag i situationen nu. I lördags tog jag mod till mig och hörde av mig till en handfull människor som uppfyller nedanstående kriterier:

¤ De är pålitliga och ansvarsfulla

¤ De har tidigare visat stort intresse för Musse och kan därmed antas tycka att det vore kul att umgås med honom

¤ De är inte (enligt mina beräkningar) allt för tyngda av exempelvis jobb eller egen familj

Jag är inte van vid att be människor om hjälp för jag vill absolut inte vara till besvär eller upplevas som krävande, men att umgås med Musse är faktiskt något som jag intalade mig att många kan tycka är roligt och se som ett privilegium att få göra (själv skulle jag ha blivit jätte glad om någon frågade mig om jag kunde ta hand om det finaste och värdefullaste denne hade). Så jag tog som sagt mod till mig och hörde mig för i bekantskapskretsen och snacka om att jag fick napp! Nu har jag upprättat en bank av människor som jag vågar höra av mig till om jag behöver hjälp med Musse eller avlastning och de tycker inte att varken han eller jag är jobbig eller krävande och de vill väldigt gärna umgås med Musse! Tack alla som pushat mig till att ta tag i situationen och våga göra något åt den!


Kommentarer
Postat av: Alexandra - mamma till Neija

Rösta på mig som veckans blogg, så blir jag glad! http://chicmommy.blogg.se/2010/april/veckansblogg-finalister-1.html

2010-04-19 @ 09:55:01
URL: http://neijas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0