Morsan snoppar av via lapp

Åh herre guuuud vad jag har hunnit med mycket denna dag! Klockan har ännu inte slagit tio, men ändå är alla fakturor betalda, disken diskad, hunden rastad, ett gäng mjölkchokladscones bakade, hela lyan damsugen, halva tvätten uppstyrd och mitt hår färgat. Äsch nu ljög jag igen...  Jag har bara hunnit med att skriva denna lapp och tejpa upp den i vår hiss:


Du som varje dag duschar i parfym måste nu hänga en repsetge från din balkong och ta dig till och från ditt hem den vägen. Du stinker och vi andra i det här huset orkar inte mer nu!

Se så fint jag har ritat vårt hus, behöver jag ens förtälja att jag gick det estetiska programmet konst och form på gymnasiet (bland över 200 sökande var jag en av de 35 som blev antagen)? Det extra pedagogiska med teckningen är att jag ritat repstegen från den balkong där den parfymduschande mannen bor. Jag hoppas verkligen att han införskaffar en repstege och då inte bara för att vi ska slippa kvävas av Old Spice varenda gång vi åker hiss, utan även för att jag har en tvångstanke som innefattar en repstege och skulle vilja veta var man kan få tag på en lång sådan.

Spänningen är olidlig...


Kommentarer
Postat av: Plupp

Old Spice ha ha ha ha.



snygg teckning men vad är den där runda pricken för nåt?

2010-04-06 @ 14:58:44
Postat av: Noni

Den runda pricken är en parabol, men det såg du klart och tydligt - spela inte Allan!

2010-04-06 @ 16:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0