Fragment ur 2 nyblivna morsor mailväxling

2010-01-10 FRISYRÅNGEST

Jenny till Noni
Gbg är kallt och mörkt men jag antar att det är samma skit i Nork? Jag vill gärna ut och gå nu när jag läkt ihop men det går ju inte med den här polarvinden och isande kylan. Ljuspunkten är nu verkligen det här med att ha få barn. Jag trodde faktiskt inte att det skulle vara så här mysigt. Dock är jag en smula upprörd över den frisyr jag helt ofrivilligt fått. Innan förlossningen gick jag till en frisör för att klippa lite på håret. Jag berättade för frisören hur jag ville ha det. Tydligen tog hon det mer som ett möjligt förslag än en direkt begäran, för hon klippte mig jävligt kort och fult. Så nu ser jag ut som en sån FL-morsa (Nonis anmärkning: FL as in sighten familjeliv.se) som skaffat sig en "bekväm" frisyr och aldrig mer kommer att bry sig om sitt utseende... Kul!


Noni till Jenny
Jo NKPNG är inte bättre vad gäller väderleken och jag måste ju dessutom ut flera gånger om dagen för att rasta byrackan! Min frisyr är katastrof, jag klippte mig i somras i Karlskrona (jobbade där fram till Musse kom) av ren impuls och frisören lydde inte mig utan ordnade till nån djävla halvbob, trots att jag ville ha det typ motsatta. Tänk dig en uppklippt bob som vuxit ca 5 cm, asså det finns ju inget fulare än när man ser att den aktuella frisyren var en "riktigt" frisyr för 5 cm sedan och nu är totalt havererad och liksom svävar ut till nåt helt obestämbart. En förbannat obekväm frisyr om du frågar mig för oavsett vad jag gör med den så blir den inte snygg. Jag är en typisk FL-morsa som så att säga gått ner sig sedan hon fick barn (eeeh, sedan hon blev gravid - det började ju redan då!) och är nöjd med det, alternativ inte ens märker det. Men vem fan har råd att klippa sig med den här mammapengen och vem fan har möjlighet när man har en spädis som aldrig sover? Ja Jeny, det är kul att vara ofrivilligt ful!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hihihi tack för att jag fick mig ett gott skratt! Och jag skrattar inte ÅT er utan mer för att jag känner igen mig så himlans, även om mina barn är större än spädisar nuförtiden ;) Rolig blogg! Här ska jag kika in oftare :)

2010-04-07 @ 13:46:16
URL: http://sandrita.myshowroom.se
Postat av: Noni

Ja allvarligt talat, man måste ju kunna skratta åt tragiken!

2010-04-07 @ 22:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0