Jag nöjer mig inte med att vara nöjd

Många skulle beskriva mig som en nöjd jycke och visst är jag väl nöjd, men hemligheten bakom min nöjdhet består i att jag själv ser till att kunna vara nöjd. Jag har exempelvis en altan på vilken jag brukar sitta och blicka ut över mina ägor och vakta så att ingen inkräktare beträder min mark och det gillar jag verkligen - jag är nöjd då. MEN jag har själv sett till att jag kan känna mig än mer nöjd över min vistelse på altanen, genom att jag har placerat en lurvmatta och min rosa filt under taket och ställt dit mina två grönsköna plantor bredvid.  



Se så nöjt jag har det och jag har endast mig själv att tacka!



Jag älskar värme och att sola mig, varför jag har placerat min oas under taket precis så att regnet inte når den men solen ändå kommer åt att skina på den. NÖJT!



För den som undrar så är består mina grönplantor av en paprikaväxt som jag har satt själv av ett frö som mamma tappade på golvet i köket förra hösten, samt en doftranka som jag har fått av min mormor. I doftrankans kruka bor också en murgröna, den har jag fått av Vilmas mamma....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0