Orosmoln...


I månader har jag nu svansat runt och grunnat på en grej och det hela gör mig bara mer och mer orolig i takt med att det fortsätter att utvecklas mot det sämre. Jag minns inte riktigt när jag noterade det första gången, men nu kan jag inte längre förklara det med något naturligt, utan anar verkligen oråd. Det hela handlar om att mamma de senaste månaderna kan sägas ha genomgått en extrem förvandling, en förvandling som oroar mig något enormt. Hennes mage har vuxit sig gigantisk och jag tror att det beror på att hon i smyg äter deg! Det bubblar och rör sig så där inne och dessutom sväller magen precis som en jäsande deg. Det är förmodligen lika varmt inne i hennes mage, som i en ugn och det är nog därför den växer så fort.




Jag försöker att alltid hålla koll på henne nu för tiden, så fort hon lägger sig ned så gör jag exempelvis det samma för att på så vis få möjlighet att undersöka hennes mage. Det skulle vara så obehagligt om den sprack och jag tror att risken för att just det ska komma att inträffa, är ganska stor för hon har så tunn hud och en mage kan faktiskt inte tänjas ut hur mycket som helst (det vet jag, för en gång tryckte jag i mig väldigt många pannkakor och då blev min mage helt rund och spänd och jag var tvungen att ligga på rygg alldeles stilla i soffan för att den inte skulle spricka). Jag förstår inte hur hon kan vara så korkad att hon smygäter deg (för det hela måste ske i hemlighet i och med att jag aldrig har lyckats ta henne på bar gärning)! Men en har ju hört så mycket om att ätstörningar är så vanliga nu för tiden och det är verkligen tråkigt när det drabbar en närstående. Man känner sig så maktlös och vet inte riktigt vad man ska ta sig till.



Jag kommer hur som haver fortsätta att hålla mamma under uppsikt och samtidigt försöka komma upp med någon form av lösning på problemet. Om jag exempelvis får henne att byta degen mot något som inte jäser, så riskerar ju i alla fall inte hennes mage att spricka. Jag sär, jag sär....


Kommentarer
Postat av: Sofia

Måste iaf påpeka att jag tycker det är fint med denna typ av "ätstörning" ;-) Superfin mage har mamma fått:-D

2009-08-26 @ 21:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0