ÖVERVIKTEN AV GOD HYGIEN



Idag kände jag mig mycket bättre och mamma  tog av den dumma struten. Vi skulle tydligen åka och besöka Vilma i skogen,  så för att återfå min sedvanliga Håkan-frächör beslöt jag mig för att borsta tänderna grundligt. Ett bländande leende och en god andedräkt, är A och O när man ska uppvakta en tik så förnäm som Vilma. Vilma ja....min blomma..min ros...min sockernos.... 

Jag borstade och borstade och tänkte inte sluta förän tandkrämstuben sjöng på sista versen. Plötsligt började dock de där uppenbart ynkligt förankarde plaststråna att släppa från borstens skaft och jag satte en hel drös av dem i halsen! Det kliade och kittlade och min stämma lät som en valps, jag kunde bara få fram pip och gnäll och inga auktoritära och bestämda skall över huvud taget! Hur skulle det låta i Vilmas öron? Tänk om hon skulle ta mig för en mesjycke som knappt vuxit ur valptänderna?! Det kunde jag givetvis inte riskera,så jag sprang in under sängen och spelade död för att på så vis slippa följa med. Mamma lät sig visserligen inte luras men för en gång skull hade jag ändå turen på min sida. När vi kom ned till den vita farkosten, upptäckte vi nämligen att det var punktering på ett av däcken!
 
Nu ska jag springa iväg och köpa mig ett gäng trisslotter, innan turen vänder menar jag. Om jag vinner så ska jag ta med mig Vilma på en kryssning till Tallin, grisöronen är ytterst delikata på den sidan av Ötsersjön vilket jag tror att hon kommer att uppskatta. Vi ska även vandra tass i tass längs relingen och titta på solnedgå¨n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0