BOMBEN

  



Jag har verkligen haft såååå mycket att fundera över idag, varför jag intagit olika tänkarpositioner under mammas flufftäcke hela morgonen. Jag brukar kunna brainstorma bättre på så vis och idag behövde jag verkligen uppkoma med nya ideér och lösningar på problem lika stora som en Rottweilers hundmocka. Mamma släppte nämligen en bomb i morse, hon berättade att vi skulle flytta till skogen!!!! Hon har tydligen köpt ett hus där och tror nu på fullaste allvar att jag ska bli en hillbilliejycke. Det är så uppenbart att hon över huvud taget inte förstår vad jag betyder för och är i det här kvarteret, för vem ska hålla alla byrackor i området på mattan om jag försvinner? Vem ska exempelvis se till att det inte urineras på var husknut, stuprör och vattenpost? Blotta tanken på att vilken tax som helst inom en snar framtid ska kunna skvätta obehindrat på mitt pinkträd, gör mig vansinnig och jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen. För det första så finns det ingen som egentligen kan ta över min roll som styrande över kvarteret och för det andra så är jag heller inte intresserad av att lämna ifrån mig ansvaret över detta ädla bostadsområde, vilket idag kan identifieras som just ädelt tack vare att jag ensam stilat upp det med mina bara tassar!  Jag pendlar i skrivandets stund mellan att hoppas på att det hela är en osmaklig dröm som jag snart kommer att vakna upp ur, och att faktiskt försöka leka med tanken om att bo i skogen. Förvirringen är för tillfället total...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0