Total anarki i antågande?

Bevakar gatan

Jag började dagen med att sitta i fönstret och spana på min gata. Något som jag  länge har misstänkt och avskyr, är att folk och fä uppehåller sig med oegentligheter i mitt revir och jag fick ganska snabbt vatten på min kvarn. Titt som tätt stryker en tax omkring i min hood och denna morgon hade han oförskämdheten att läcka på ett stuprör som är min tredje anhalt vid morgonpromenaden. Eftersom jag redan hade varit ute och skvätt var en skada i och med det verkligen skedd, då jag ju inte på länge skulle ha möjlighet att kissa över hans patetiska pink (som tur var höll den ohängda limpliknande byrackan sig dock borta från pinkträdet, som är mitt första och sista och viktigaste stopp på morgonens runda). I porten bredvid min bor pinchern Filo och han och jag kom efter en psykologisk tvist med inslag av bjäbb och morr och skall (vilken jag givevis gick som den stora segraren ur), överens om vilka objekt i vårt område som tillhör vem. Att nu ett taxhelvete har mage att göra anspråk på denna ordning genom att inte hålla sitt wee i styr, är ett allvarligt brott mot jyckefridslagen. Total anarki riskerar nu att utbryta, vilket resulterar i att Filo och jag kommer att ha hur många förbenade byrackor av hankön drällandes och kissandes på vår gata. Tänk om Vackra Vilma skulle behaga titta förbi just under tiden för denna laglöshet!? Hon skulle förmodligen gensat tvivla på min auktoritära position i området, identifiera mig som en svag revirinnehavare och därmed se sig om efter en annan kavaljer. Något måste därför göras och det fort!

Jag sär, jag sär....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0