Rosa strumpbyxor = inte särskilt maktinbringande

Hennes strumpbyxor förstörde allt!

I min upprördhet över hur den där ohyfsade taxen i morse betedde sig på mitt revir, beslöt jag mig för att gå ut och vakta min gata. Jag klädde mig i en stenhård dödskalle-tisha, för att framhäva hur tuff och nådlös jag trots min litenhet ju är. Tyvärr var morsan tydligen dagen till ära och mitt grymma ärende till trots, tvungen att bära ett par rosa strumpbyxor till sin annars så stencoola, korta svarta kjol. Rosa införlivar ta mig fan ingen känsla av auktoritet, rosa är för veklingar! Jag försökte ta upp det hela med henne på ett snyggt sätt, men när hon väl har bestämt sig för något så går hon sorgligt nog inte att rubba. Envis som synden kallas det! Jag försökte då istället intala mig att det inte skulle spela någon roll vad hon hade på sig, utan det viktiga var min uppsyn eftersom det är mitt kvarter. Men inte nog med att morsan promt skulle bära de där fjantfärgade trikåerna, hon skulle även språkas vid, vara trevlig och le mot alla vi mötte. Mitt mission var ju att sätta skräck i områdets innevånare och visa vem som där bestämmer, men när jag skällde ut de vi träffade på, hyshade hon pinsamt åt mig! Det hela kan inte annat än identifieras som ett totalt fiasko och droppen som fick bägaren att rinna över för mig, var när morsan förde en 30 minuter lång konversation med den grinande chihuauan Clintons matte. Han och jag tvingades således stirra varandra i ögonen under en hel halvtimme, utan att så mycket som ens få försöka göra upp med varandra.  Det är så förbannat tråkigt att morsan inte kan ta någon som helst hänsyn till mig, mitt liv,  mina värderingar och mina principer. Jag har flertalet gånger förklarat för henne att just Clinton är en av mitt områdes jyckar, som jag verkligen vill vrida nacken av och ändå envisas hon var gång vi träffar honom och hans matte, med att klappa honom och vara trevlig. Hur ska någon av hundarna som hänger i mitt revir, någonsin kunna ta mig och mitt regerande på allvar när inte ens min egen morsa gör det!? Hur ska jag kunna ta mig upp från detta förbenade nederlag, vad ska jag göra för att sudda bort detta misslyckade försök till att fastställa min auktoritet i hooden? Jag måste ta revanch, men hur!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0